Tegendraads Rotterdams merk & activatiebureau

Vanuit Charlois.
Hart op de tong.
Handen uit de mouwen.

Maakt verhaal tot herinnering

Merkstrategie | marketing | campagnes & activatie

Je kunt ons bereiken op 06 51968587

Tegendraads Rotterdams merk & activatiebureau
Vanuit Charlois. Hart op de tong. Handen uit de mouwen.
Maakt verhaal tot herinnering
Merkstrategie | marketing | campagnes & activatie
Je kunt ons bereiken op 06 51968587

Lancering Week van het Nederlands bier

door | jun 3, 2025 | Uncategorized

We vieren het oudste ambacht van Nederland β€” of toch bijna: bier!

In opdracht van Nederlandse Brouwers lanceerden we met trots de campagne:
De brouwer en zijn of haar bier.
Een ode aan het ambacht. Aan de mensen. En aan het bier zelf.

In een videoserie nemen we je mee achter de schermen van fenomenale, excentrieke en doordachte brouwers.

πŸŽ₯ Gooische Bierbrouwerij
Bij Arjanneke van den Berg zagen we hoe meesterbrouwer Gijs Troost werkt aan bieren met weinig kilometers β€” lokaal, met karakter.

β€œGewoon het mooiste bier van Nederland.”

πŸŽ₯ X Brewing
De meest energieke brouwer van Nederland? Eva ten Haaf. Creatief, eerlijk en letterlijk springend in beeld.

β€œMijn bier is eerlijk en heel creatief.”

πŸŽ₯ Grolsch
De Twentse nuchterheid straalt ervan af bij meesterbrouwer Marc Janssen, begeleid door Jaap Hulshof.

β€œWij maken geen bier, wij brouwen bier.”

πŸŽ₯ Texelse Bierbrouwerij
Op het eiland Texel wordt het eilandgevoel gebotteld. Met geheim testbier voor de locals.

β€œMet Texels neem je je eilandgevoel mee naar huis.” – Tom van der Veen

πŸŽ₯ Hertog Jan
Meesterbrouwer Micha Peute verrast bierliefhebbers met mysteriepakketten. Liefdevol begeleid door Maarten van Gruijthuijsen.

β€œUit liefde voor bier.”

πŸŽ₯ Maallust
Brouwen in een oude gevangenis? Bij Maallust krijgen de bieren namen als De Kolonist, De Weldoener, De Vagebond.

β€œNamen uit het verleden, smaken van nu.” – Bert Calkhoven

πŸŽ₯ Brouwerij ’t IJ
Mokums branie met hop en mout. Meesterbrouwer Paul van Nugteren laat zien waarom zijn brouwerij een vaste plek heeft in de harten van bierliefhebbers.

β€œLekker bier met Mokums branie.”

πŸŽ₯ Royal Swinkels
Innovatie, precisie en een laboratoriumaanpak. Emiel Hendrikx en zijn team zijn de architecten van smaak.

β€œAls brouwer ben ik de architect achter het bier.”


πŸ“ˆ Met een bereik van 2,4 miljoen Nederlanders via DPG Media Nederland, en een uitgekiende sociale mediastrategie dankzij Annick Walravens, Jordy Koumans en Senna Quik.

🎬 Dank aan:

  • Cees Koelewijn – onze man-met-de-camera
  • Sjoerd ten Asbroek – campagneregie
  • Ruben Ribeiro & Cas Bleeker – design
  • ⚑ Mart Roumen – concept & creatie

πŸ‘Š En natuurlijk de opdrachtgevers:
Elke de Roos (energie & strakke deadlines), Meint Waterlander (verhaal & toegang), Abel van de Sluis en Tries van Tintelen (ondersteuning van begin tot eind).